INFORMASI Kami sedang mencari penulis yang tertarik untuk bergabung! KLIK DISINI

Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023

Widget By - SoraBloggingTips

Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik, Seru Dan Terbaru 2023!!

Manhwa bertemakan kerajaan adalah salah satu genre yang sering dicari para penggemarnya. Tidak jarang dari mereka merasa sedih kerana Manhwa bertema ini sangatlah jarang dan sulit untuk ditemukan.

Jadi tidak aneh jika mengatakan bahawa penggemar tema ini telah menghabiskan pelbagai tajuk Manhwa sehingga ke chapter paling barunya. Dan admin termasuk salah seorang dari mereka.

Dikeranakan itu, admin ingin berkongsi bersama kalian 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik, Seru Dan Terbaru Tahun 2023 Menurut Votex!

𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋

📑Isi Kandungan

𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋

Apa saja Manhwanya?


1) Solo Bug Player/ I Am Player Who Suck Alone


Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023

Genre: Action, Fantasy, Game, Kingdom, Reincarnation, Drama, Magic
Status: Ongoing
Chapter: 90+
Author: Cheongcho & Kiminteu

Manhwa ini menceritakan tentang seorang pekerja pejabat yang meninggal di keranakan bekerja dan bermain game dalam jangka waktu terlalu lama. Bagaimanapun, Mc kemudiannya terbangun dalam tubuh seorang penguasa sebuah wilayah yang super obesiti. 

Setelah terbangun dalam tubuh barunya, Mc mendapati bahawa dia telah berada di dunia game yang selalu dimainkannya. Bermulalah perjalanan Mc dalam usaha bertahan hidup di dunia tersebut dengan mengandalkan ke semua ilmu tentang bug yang terdapat di dalam game tersebut.

Ringkasan:

Kematian mengejut selepas sepanjang malam dan jumlah kerja yang tidak masuk akal bermain permainan?! Apa yang menyapa saya selepas membuka mata saya adalah realiti bahawa saya berada di dunia Dan di atas itu, saya terperangkap dalam tubuh seorang yang sangat kesat, gemuk, ekstra tuan. Yang paling teruk daripada yang paling teruk. jangan baca di manga king, saya menjelma semula dalam badan Jared! Celaka! Semua protagonis dalam buku atau filem dilahirkan dari keluarga kaya yang bodoh, dibesarkan dengan kekayaan dan kekayaan! “Saya akan sampai ke puncak secepat yang saya boleh!” Saya akan berjaya dan berkembang! Sama ada saya menggunakan pepijat atau penggodaman, semuanya tidak mengapa! Permulaan dunia yang mencabar untuk diet yang sengit dan penyalahgunaan pepijat bermula sekarang!


2) 8 Circle Wizard's Reincarnation


Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023

Genre: Action, Fantasy, Kingdom, Advanture, Reincarnation, Magic
Status: Ongoing
Chapter: 75+
Author: Jari & Chleo


Di Manhwa ini, Mc, Henry Morris merupakan seorang penyihir tingkat 8 yang tua telah dieksekusi oleh raja kerana dianggap berkianat terhadap kerajaan. Tanpa diduga, Mc kemudian berinkarnasi ke tubuh seorang anak lelaki yang telah menggunakan sihir hitam dan merupakan seorang anak dari keluarga bangsawan berpangkat Baron.

Dengan tubuh barunya dan pengetahuan masa lalu, Mc telah menjalani kehidupannya untuk membalas perbuatan raja negara tersebut yang juga rakannya.

Ringkasan:

Henry Morris ialah seorang ahli sihir 8 tingkat yang merupakan legenda. Pada suatu hari, salah seorang bapa pengasas yang membantu rakannya menjadi raja empayar bersatu. Selepas anak lelaki itu mengambil alih takhta, Henry telah dihukum mati dengan tuduhan palsu mengetuai pemberontakan terhadap empayar!


3) The Max Level Hero Has Return


Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023

Genre: Action, Adventure, Fantasy, Harem, Shounen, Magic
Status: Ongoing
Chapter: 76+
Author: Devil Tail


Manhwa ini menceritakan tetang pangeran yang lemah dari kerajaan kecil bernama Davey yang telah jatuh koma. Dalam keadaan koma, roh Mc kemudian telah berpindah ke kuil tempat dimana para pahlawan masa lalu berkumpul. 

Disana, dia telah dilatih oleh para pahlawan dan pada akhirnya mencapai level max. Setelah menjalani tahun-tahun yang berat, dia pada akhirnya berjaya kembali ke tubuhnya. Dengan segala ajaran dari para pahlawan. Davey berubah menjadi sosok yang sangat kuat.

Ringkasan:

Putera lemah dari negara kecil, Davey. Selepas koma, jiwanya telah berpindah ke kuil tempat roh para pahlawan berkumpul. Dia berlatih selama seribu tahun dan kini telah kembali sebagai wira tahap maksimum! "Tunggu sahaja, aku akan berdepan dengan anda semua!" Kisah menyegarkan tentang kehidupan kerajaan dan dendam Davey baru sahaja bermula!


4) The Story Of A Low-Rank Soldier Becoming A Monarch


Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023

Genre: Action, Fantasy, Adventure, Shounen, Game, Reincarnation, Army, Kingdom
Status: Ongoing
Chapter: 65+
Author: Soul Style


Manhwa ini menceritakan tentang seorang anak lelaki yang merupakan askar berpangkat rendah. Pada suatu ketika, dia telah dikejar oleh dua orang askar pasukan lawan yang ingin mendapatkan kembali item yang dicuri Mc. Dalam keadaan terdesak, Mc memutuskan untuk melompat jatuh dari jurang.

Ketika dalam ambang kematian, dia mendapati ada sebuah notifikasi yang muncul didepannya dan memberitahu bahwa dia telah menjadi seorang player. Setelah pesan tersebut, dia lalu dihantar kembali kemasa lalu.

Ringkasan:

Apabila aku berumur 15 tahun, aku kehilangan tangan kanan di medan perang... Pada usia 24 tahun, aku menguasai kemahiran yang diperlukan untuk dapat bertahan -Aku selalu diberitahu perkataan yang sama: «Berhenti sahaja. Aku akan menjadi kelabu lebih cepat jika Aku cuba mengajar kau sōjutsu.» "Jika kau ingin mempelajari sesuatu, maka kau tidak akan mempunyai sebarang halangan kecuali kerana pincang."


5) Return Of 8th Class Magician


Rekomendasi 5 Manhwa Bertema Kerajaan Terbaik 2023



Genre: Action, Fantasy, Magic, Reincarnation, Adventure, Kingdom
Status: End
Chapter: 81
Author: Ryu Song


Bercerita tentang seorang lelaki yang berada dikelas 8 telah dibunuh oleh raja sekaligus rakan baiknya sendiri menggunakan racun yang dimasukkan kedalam minumannya.

Dia bagaimanapun telah berinkarnasi ke masa lalu melalui sebuah rapalan mantera naga kuno. Bermulalah kisah Mc yang dulunya dipenuhi dengan penyesalan dan dikianati rakannya, Ragnar. Kini dia mejalani sebuah kisah baru.

Ringkasan:

Sudah bertahun-tahun sejak aku mula menumpahkan darah demi Empayar Bersatu yang dipimpin maharaja, Ragnar. Aku ingin kembali ke kampung halaman dan menjalani kehidupan yang tenang seolah-olah bertaubat atas dosa aku.

Catat Ulasan

0 Ulasan