INFORMASI Kami sedang mencari penulis yang tertarik untuk bergabung! KLIK DISINI

Apa itu couch co-op Game?

Widget By - SoraBloggingTips

Maksud couch co-op di dalam Game Yang Ramai Tidak Pahami


Apa itu couch co-op Game?


Siapa yang tidak suka bermain game? Pastinya game sangat menyenangkan dan dapat menjadi kegiatan yang dapat mengisi masa lapang kita bahkan mampu untuk menjana pendapatan. 

Dengan komunitas gamer yang semakin besar saban hari. Tidak aneh jika terdapat segelintir dari mereka yang tidak mengetahui konsep game couch co-op. Sebagai gambaran, couch co-op game adalah sebuah game yang dimainkan berhadapan atau bersebelahan dengan skrin yang dikongsi.

Biasanya game ini sering ditemui di mesin arket era 1980-an yang memerlukan pemain untuk bekerjasama atau bersaing antara satu sama lain. Tapi, di generasi game ke-3 ini juga. Tetap masih ada yang menggunakan konsep sebegini.

Walaupun konsep game sebegini terlihat tidak menyenangkan, tapi ketika anda mengalaminya sendiri. Anda akan menemui sebuah kepuasan bermain game yang baru.

𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋

📑Isi Kandungan

𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋𑁋

Apakah Maksud Local Co-op?


Local Co-op pada asasnya ialah mod berbilang pemain secara luar talian. Ya, ada kalanya sesetengah platform tidak dapat mengakses internet.

Dengan Local Co-op, orang ramai boleh bermain bersama pada satu komputer atau konsol, dengan skrin pisah atau tidak. Local Co-op atau sering digelar couch co-op, dinamakan sebegini kerana ia memantulkan imej orang yang duduk disebelah anda semasa bermain.


Permainan skrin kongsi masa lalu


Local Co-op dengan skrin kongsi bermula pada sebuah arked yang dihasilkan pada tahun 1980-an. Co-op biasanya menjadi pilihan dalam permainan syiling yang membenarkan dua pemain atau lebih untuk bersaing atau bekerjasama. Memandangkan konsol tidak mempunyai akses kepada internet sehingga tahun 2000-an, skrin pisah merupakan alternatif yang bagus untuk coop game klasik.

GamesRadar Call Fire Truck (1978) merupakan permainan co-op dua pemain pertama yang pernah ada. Ia adalah sebuah permainan arked yang mengharuskan pemain memandu trak di jalan raya yang sibuk untuk pergi sejauh mungkin.
Seorang pemain akan berperan untuk mengemudi trak, manakala seorang lagi mengawal brak tayar belakang. Permainan coop menjadi lebih popular seiring waktu, terutamanya pada tahun 1990-an.
Kini sukar untuk menentukan mana satu permainan konsol skrin pisah pertama yang paling awal, walaupun ramai orang mengatakan ia dipegang game GoldenEye 007 dan Super Mario Kart
GoldenEye 007, FPS yang dikeluarkan oleh Nintendo 64 pada tahun 1997, mempunyai mod berbilang pemain skrin pisah untuk sehingga 4 pemain. Manakala, Super Mario Kart dibangunkan oleh Super Entertaiment System Nintendo yang dikeluarkan pada tahun 1992 dan membenarkan 2 pemain bermain bersama.

Permainan Party co-op hari ini


Adakah couch co-op telah berakhir? Online Multiplayer kini memang semakin popular, sehingga menyebabkan couch co-op yang semakin dianggap usang di tinggalkan.

Adakah ini bermakna anda sudah tidak bisa bermain permainan local coop? Tentu saja tidak! Ada banyak game sebenarnya. Jadi, apakah permainan multiplayer yang patut anda mainkan?

Terdapat Overcooked yang dapat dimainkan di satu tempat pada satu skrin. (Jika anda tidak mahu memasak, mengapa tidak melakukannya secara maya?) Move or Die iaitu sebuah permainan teka-teki aksi dengan mekanik game yang akan berubah setiap 20 saat. Terdapat juga game popular seperti Caastronauts, Lovers in a Dangerous Spacetime dan Monaco: What's Yours is Mine.

Jika anda lebih suka skrin terpisah, ada game Rocket League dan Don't Starve. Terdapat juga game Lego dan Brawl Stars, atau bahkan game popular seperti Divinity: Original Sin 2. Dan itu semua hanyalah contoh!

Anda mungkin sudah tahu dengan game-game tersebut. Jadi disini saya akan memberikan anda rekomendasi game yang baharu!

Nak main apa?


Merancang pesta atau hanya ingin bermain dengan rakan anda selepas sekolah? Rasa ingin menunjukkan kepada semua orang yang memerintah couch anda? Ingin berseronok dengan sepupu yang lebih muda atau menarik perhatian seseorang dengan kebolehan anda? Kami telah menyediakan beberapa cadangan untuk anda!


Lihat permainan hebat ini!


1) Tools Up


Apa itu couch co-op Game?


Tools Up! ialah permainan local co-op menarik yang akan menguji kemahiran pengubahsuaian dan kerja berpasukan anda . Cat dinding, koyakkan kertas dinding dan alihkan sofa mengikut arah jam! Anda akan diajukan dengan konsep bebas memodefikasi seperti tiada hari esok, dan anda dapat bermain bersama sehingga seramai 3 orang pada papan kekunci dan pengawal atau hanya satu papan kekunci! 

Segala-galanya tentang Tools Up!, permainan local co-op untuk PC, Xbox One, PS4 dan Nintendo Switch:

Berbual dengan kami di Discord

Suka kami di Facebook

Ikuti kami di Twitter

Layari laman web kami

Ketahui lebih lanjut di sini

Dapatkan Tools Up! sekarang: Steam , PS4 , XONE , Nintendo Switch

2) It Comes From Space And Ate Our Brain


Apa itu couch co-op Game?


It Come From Space And Ate Our Brain ialah game dengan konsep shooter pandangan atas-bawah arked yang cukup unik. Mencari permainan yang akan membuat anda ketagihan?, Mod coop empat pemain dan banyak makhluk asing untuk dikalahkan? Anda telah datang ke tempat yang betul!

Segala-galanya tentang 'It Come From Space And Ate Our Brain', permainan local co-op untuk PC, Xbox One, PS4 dan Nintendo Switch:

Berbual dengan kami di Discord

Suka kami di Facebook

Ikuti kami di Twitter

Layari laman web kami

Ketahui lebih lanjut di sini

Dapatkan 'It Come From Space And Ate Our Brain' sekarang: Steam , PS4 , XONE , Nintendo Switch


3) Little Racer


Apa itu couch co-op Game?


Little Racer ialah permainan perlumbaan dinamik yang dapat membawa anda ke zaman kanak-kanak. Nikmati pelbagai trek, melepasi pelbagai halangan dan menjadi juara. Slot Cars kini kembali dalam gaya retro untuk 4 pemain! 

Segala-galanya tentang Little Racer, local co-op untuk Nintendo Switch:

Berbual dengan kami di Discord

Suka kami di Facebook

Ikuti kami di Twittery

Layari laman web kami

Ketahui lebih lanjut di sini

Dapatkan Little Racer sekarang: Nintendo Switch


Local co-op VS Online Multiplayer

Walaupun online multiplayer boleh menjadi lebih mudah untuk permainan pantas, couch co-op tetap mempunyai daya tarikan tersendiri yang tidak boleh ditukar ganti! 

Anda tidak memerlukan mikrofon dan fon kepala untuk menikmati local co-op, kerana anda ditemani pemain lain di sebelah anda. Anda boleh ketawa atau menjerit bersama, mencubit atau memeluk satu sama lain atau tunjukkan sesuatu yang baru anda sadari dan ingin kongsi bersama.

Atau mungkin game yang ingin anda main memerlukan spikasi minimum yang terlalu banyak untuk PC anda. Atau mungkin wifi anda telah mengalami pemadaman selama sehari. 

Semua kekurangan itu tidak relevan untuk local co-op! Dan tiada siapa yang akan memarahi anda untuk berhenti bermain PC atau konsol dan menyuruh anda pergi meluangkan sedikit masa dengan orang lain. Faktanya, anda sudah pun melakukannya! 

This Is A Life Hack!

Catat Ulasan

0 Ulasan